Статті

Як перевірити салон при покупці автомобіля. Частина 2

Продовження статті про перевірку салону автомобіля під час автопідбору.

Ручка КПП та ручник. Не слухайте байки про кільця, вони залишають лише глибокі засічки, але не відтворюють «ефект наждачки».

Замок запалювання та кнопку запуску. Якщо поверхня поруч із личинкою замку схожа на дошку для дартса, не варто вірити у п'ятизначний пробіг.

Пороги. Металева частина зазвичай протирається при пробігу понад 200 000 км. Знос декоративних накладок такою точністю похвалитися не може, дуже залежить від акуратності власника, але подряпини і пошкодження повинні насторожити.

Накладки на педалі та килимове покриття. Накладки на всіх машинах стираються по-різному. Буває, що пробіг 200 000 км - це стерта чверть накладки, а буває, що 300 000 - це злегка "злизати" край. Однак протертості до металу у будь-якому випадку вказують на дуже великий пробіг.

Якщо ворс у місцях основного контакту ніг повністю стерся або має дірки, то перед вами автомобіль з інтенсивною експлуатацією. І не тішіть себе, якщо самі килими ідеально чисті — сучасна хімія творить дива.

Ручки дверей та підлокітники. Протерті та продавлені підлокітники допустимі у магістральному тягачі, адже тільки у нього ресурс — півтора мільйони кілометрів.

Екрани та скла приладової панелі. Навіть на екрані мобільного телефону поставити подряпину або затерти поверхню не так просто, а щоб зробити це в автомобілі, потрібно в ньому жити. Навіщо вам машина, де жили?

Ремені безпеки. При інтенсивній експлуатації ремені брудняться, мнуться, розтріпуються. Одна з цих ознак має викликати підозру, всі ознаки разом – привід серйозно задуматися про доцільність угоди.

Ключі. Якщо те, що ви тримаєте в руках, більше схоже на ключ від старої скрині, то не варто вірити розповідам продавця про акуратну експлуатацію та маленький пробіг. Оглянути потрібно всі доступні ключі. Їх має бути не менше двох.

Автомобілі після роботи у таксі
Всі перераховані вище ознаки великого пробігу характерні також і для автомобілів, що використовуються як таксі. Вони також матимуть значний знос заднього дивана і сліди інтенсивної експлуатації в місцях контакту: ручки, кнопки, підлокітники.

Способи маскування
Що заважає продати машину дорого? ДТП, великий пробіг чи все одразу. Для того, щоб приховати справжній стан салону, недобросовісні продавці вдаються до різноманітних хитрощів.

Перешивши керма. Найпоширеніший спосіб освіжити «втомлене» кермо. Його досить легко обчислити по кривих швах, нерівному зрізу на торцях або біля основи спиць. Не зайвим буде подивитися, як виглядає оригінальне кермо у конкретної моделі.

Підфарбовування шкіри. Дешевий і неякісний спосіб приховати знос салону та шкіри. Найлегше визначити за зафарбованими нитками та втратою структури. Використовується тільки для продажу, і дуже швидко інтер'єр набуде ще страшнішого вигляду.

Чохли. Хто б що не казав, але чохли та накидки дуже люблять використовувати в таксі, тому обов'язково знімайте їх під час огляду та перевіряйте такі автомобілі з особливою уважністю.

Плівка. Не треба бути великим експертом, щоб відрізнити заводську плівку, наприклад, від харчової. Для імітації доглянутого автомобіля їй можуть заклеїти половину салону від екрану до порогів.

Заміна та перешиття салону
Будь-яке втручання в салон має бути зрозумілим, особливо якщо ви купуєте автомобіль у першого власника. І якщо ви бачите сліди, але продавець не може пояснити їхнє походження, це привід провести ретельнішу перевірку авто або зовсім пошукати інший варіант.

Що може стояти за заміною салону?

Аварійність. При спрацьовуванні всіх систем безпеки буває простіше і дешевше встановити новий салон, ніж відновлювати постраждалий.

Зношування. Ситуація коли рідний інтер'єр віджив своє. Характерно для автомобілів після роботи як таксі. Тут основним індикатором стають кріплення крісел і «пом'яті» пластикові заглушки.

Бажання власника. Наприклад, він хоче зробити комплектацію багатшими або поміняти чорний салон на світлий. Потрібно розуміти, що це явище не має масового характеру.

Перешив – це більш простий і, як правило, дешевий аналог заміни салону. Причини можуть бути ті самі. Часто перешивають тільки найбільш пошкоджені елементи, наприклад боковину сидіння водія або підлокітник. Однак трапляються випадки, коли салон перешивають цілком.