Статті

Як перевірити автоматичну коробку передач (АКПП) перед покупкою б/у автомобіля

Під час підбору авто найчастіше зустрічається гідромеханічна АКПП. У такій конфігурації момент, що крутить, від мотора на вихідний вал коробки перемикання передач передає кінетична енергія робочої рідини - ATF.

Гідромеханічні автоматичні КПП – пристрої досить складні. Якщо у вибраному вами автомобілі така КПП, необхідно провести її перевірку, оскільки замінити її або відремонтувати обійдеться вам у кругленьку суму. # nbsp;

Перевірка автоматичної КПП без випробування

За великим рахунком, провести таку перевірку під силу автолюбителю. Якщо виникають сумніви, можна скористатися послугами автомеханіка. Але найбезпечніше придбати автомобіль у салоні. # nbsp;

Спочатку проведіть зовнішній огляд автомобіля. Запитайте продавця, в яких умовах експлуатувався автомобіль. Адже якщо на ньому часто їздили путівцями або лісовими дорогами, то АКПП сильно зносилася. # nbsp;

Якщо власник встановив спеціальні грязьові колеса для боліт, значить, автомобіль частенько буксував у багнюці. А це протипоказано автомобілям із гідромеханічними автоматичними КПП. Навіть 15-хвилинне пробуксування може дуже нашкодити автомобілю. Дізнайтесь, з якою періодичністю змінювали трансмісійну рідину. В ідеалі вона повинна змінюватися кожні 50 000-60 000 кілометрів, якщо змінювали рідше - КПП зносилася. # nbsp;

Огляньте сліди фаркопу. Якщо його вже зняли, перевірте, в якому стані вуха буксирувального троса. Якщо АКПП ремонтували, радимо відмовитися від угоди, тому що ви ризикуєте придбати автомобіль із серйозними несправностями. # nbsp;

Перевірка авто

В принципі, все вищевикладене - вагомий привід не робити покупку. # nbsp;

У тому ж випадку, коли автомобіль експлуатувався в досить хороших умовах, трансмісійну рідину змінювали як належить, а коробка не ремонтувалася, оглядайте автомобіль далі. # nbsp;

Прогрійте авто. Якщо огляд проходить у літню пору, нехай мотор пропрацює три-п'ять хвилин, в зимовий - десять. # nbsp;

Потім потрібно відкрити капот і оглянути пробку (якщо необслуговувана коробка) і пробку-щуп (якщо обслуговується). Перевірте рівень рідини. Максимальні та мінімальні нормативні значення нагріву олії відзначені на щупі – це 25 та 80ºС. Для АКПП однаково шкідливий і низький, і високий. 

Проведіть ретельний огляд щупа. Якщо олія густа і чиста, в ній немає ніяких сторонніх домішок, значить, все нормально. Потім радимо понюхати щуп. Якщо запахне горілим, значить, в АКПП підгорів фрикційний диск і потрібно провести заміну масла. Якщо ви виявите патьоки на корпусі АКПП під капотом і з днища, значить є текти. # nbsp;

Перевірка автоматичної КПП у робочому режимі

Після того, як двигун попрацював якийсь час і прогрівся, перевірте, як працює АКПП з натиснутою гальмівною педаллю і на ходу. # nbsp;

Також рекомендуємо натиснути на гальмо і перевести ручку коробки перемикання передач від Р до D, а потім R. Затримайтеся в кожному положенні на кілька секунд. Зверніть увагу на реакцію авто, вона практично не повинна відчуватися, затримка повинна бути буквально секунду. Неприпустимі стусани та сторонні звуки. Проведіть такі дії ще раз, стусанів коробки теж не повинно бути. # nbsp;

Як перевірити стан автоматичної КПП # nbsp;

Щоб перевірити автоматичну коробку, переведіть важіль до положення D, відпустіть гальмо та повільно збільште швидкість. АКПП повинна сама перемикати всі щаблі, поки швидкість не досягне 90 кілометрів на годину. Перемикання не повинно відчуватися, стусани та поштовхи неприпустимі. Коли швидкість встановиться, показання тахометра не повинні перевищувати 2 тисячі обертів на хвилину, якщо коробка шестиступінчаста, 3 тисячі – якщо чотириступінчаста. Якщо ви чуєте рев двигуна, а показники тахометра перевищують ці значення, значить, АКПП не зовсім справна.

Для того, щоб провести перевірку роботи АКПП при автоматичному зниженні передач, потрібно розігнатися і пустити автомобіль накатом. При уповільненні перемикання передач має відбуватися повільно і без сторонніх звуків.