Статті

Роботизована КПП: переваги та недоліки

Роботизовані коробки перемикання передач (одне зчеплення)

Для того щоб отримати роботизовані КПП, необхідно взяти механічну коробку, додати блок управління (мозки), а також сервоприводи для вичавлювання зчеплення та самостійного перемикання передач. Така ідея дуже приваблива для багатьох виробників авто, і вони всіма силами намагаються досягти її втілення. Результат їх зусиль – трансмісія, яка вміє без сторонньої допомоги перемикати швидкість і в якій збережено основні переваги механіки.

Але після багатьох років випуску подібних КПП стало зрозумілим, що у більшості з них досить специфічний характер роботи: перемикання відбувається із затримкою, коробка смикається, і взагалі до такої коробки необхідно звикнути. "Робот", фактично, працює як механічна КПП, але самостійно, проте у багатьох водіїв викликає невдоволення його неквапливість. Але, зазвичай, без роботизованої КПП на вижим зчеплення і включення необхідних передач витрачається стільки часу. До того ж, водій може помилитися з моментом перемикання чи "дозування газу".

Плюси:

Відносно невелика вартість. # nbsp;
Досить проста конструкція. # nbsp;
Економічність. # nbsp;


Мінуси:

Специфічні особливості перемикання передачі. # nbsp;
Імовірність виникнення проблем в електроніці та сервоприводах.

НЕ варто купувати ВАЗ із роботизованою коробкою. Незважаючи на те, що там тільки одне зчеплення, коробка вимагатиме постійного ремонту: навіть при пробігу до ста тисяч вона ламатиметься неодноразово. Також будьте готові до того, що вона не завжди вчасно перейде, буде смикати, у машини буде поганий розгін і так далі.

Висновки: # nbsp;

Якщо вам потрібна проста і недорога трансмісія, яка вміє самостійно переключити передачу, а інші фактори не особливо важливі, можете розглянути варіант простого робота з одним зчепленням. Але будьте готові до того, що серед них достатньо провальних моделей, стан яких залишає бажати кращого. Їхня робота в русі може викликати роздратування, крім того, їм потрібно регулярне вкладення коштів.

Преселективний "робот" (два зчеплення)

Цей тип трансмісії краще б поєднати з роботизованою коробкою перемикання передач, по суті, вона - лише один з різновидів "роботів". Преселективний "робот" також відомий як DCT (dual clutch transmission) або DSG (direct-shift gearbox), що означає "трансмісія з подвійним зчепленням". У той же час, за наявності двох зчеплень характер роботи цієї коробки досить сильно відрізняється від класичного "робота" характером роботи та характеристиками, тому ми б не радили розглядати їх в одній категорії.

Найчастіше коробка DSG використовується в авто, які випускає VW. Але за всієї їх високотехнологічності та перспективності, багато автолюбителів не надто довіряють Volkswagen з автоматом, тому що перше покоління "роботів" виявилося дуже сирим і ламким, і покупці не хочуть ризикувати. Щоправда, варто зазначити, що ці проблеми, здебільшого, вже вирішені, і ризики зведені до мінімуму. # nbsp;

Плюси:

Передачі перемикаються із зразковою швидкістю. # nbsp;
Плавна робота. # nbsp;
Висока економія палива та ефективність.

Мінуси:

Технології нові, погано відпрацьовані. # nbsp;
Висока вартість обслуговування. # nbsp;
Високий відсоток моделей коробок перемикання передач із проблемами.

Семиступінчасту   DSG із двома сухими зчепленнями встановлювали на велику кількість моделей VAG, що не сприяло їхній популярності. Найчастіше доводилося міняти диски зчеплення при пробігу менше ста тисяч. А ось семиступінчастий PDK, який здатний протягом тривалого часу перетравлювати високу потужність і крутний момент заслужив високий рівень довіри.

Висновки:

Багато виробників авто ставляться до цих технологій з великою увагою, а це означає, що це дуже перспективний напрямок. Авто з такою трансмісією плавніші, динамічніші та економічніші в порівнянні з іншими типами коробок перемикання передач. # nbsp;

Але якщо ви вирішите придбати автомобіль з DSG або будь-яким іншим видом премелективних "роботів", обов'язково зверніться за консультацією, вам допоможе спеціаліст з автопідбору.